tisdag 4 oktober 2011

Martes 4 octubre

Är åter igen på GC, San Agustin, Flamboyan. ett mycket varmt sådant idag,
men som tur är har jag min alldeles egna, lilla fästman, står bredvid mig och
fläktar. Har redan förbrukat en och det är inte kul att vara utan. Men Anna o
Nacho hade en ny fästman till mig.

Tog en promenad i morse och kl 08.00 visade graderna 30 vid Tropical.
Har läst idag på Bjornekarr.com, att El Teide visar sin nya hatt "sambrero, på
3.817 m på Tenerife. Det uppstår när fuktig luft samlas på toppen och kondenseras
och då väntas regn och kraftiga vindar. Det var en lustig bild såg ut som en stor
gräddklick på toppen.

Jag har varit här några veckor nu och börjar känna mig "varm i kläderna" i dubbel
bemärkelse.

Det känns ju väldigt bra när man har landat på Gando och byter "flyg" till taxi-flyg
Då känner man att man är framme en liten bit till och vi hade  nog lyft, men det är
en härlig känsla.

Mycket, mycket härlig känsla att träffa Anna och Nacho och alla andra igen. Ja och
så skulle jag ju hänta mina kartonger, en tappa jag vid trappen men ett skadat smal-
ben som föjd, inte nog med det "en kartongen hade fått fötter". Vilket fick till på-
följd att jag satte alla i arbete att jaga denna kartong. Vilken inte fanns, hemskt ledsen
och glad (inte bara jag blev glad) när jag letade lite mer och hitta min saknade tröja.

Så är ordningen återställd på alla sätta Berit och Sverker kom för en vecka sedan
och det känns väldigt trevligt. De ställer upp på alla sätt, igår fick de vara mina
bodyguard. Det var ju stora bankaffären på gång. Vi har även hunnit med Hiperdino
nästan lika stora bankaffärer. En tur till Mas Paloms och insjön där. Inte att förglömma
Berits och mina morgonpromenader.

Det mesta verkar sig likt här. Har bl.a sett hunden med tre ben, inget träben, Den
hunden stötte jag på förra året också. Det är en ganska stor jycke.

Har hunnit med några räkor i vitlöksolja vid poolbaren här. Det är mums för Måns.
Kroppkakorna hos Anita o Pepe smakar också väldigt gott.

Och inte minst datorn går som på räls, finns en sändare snett nedanför min balkong,
men jag tror att Sverker hänger sin handduk på tork ibland på den?? eller..... är det Ior

Nu  vill jag inte veta hur varmt det är ute, känns som att kliva in i ett värmeskåp när
jag går ut. Så jag håller mig inne med min fästman och  hoppas på en trevlig kväll



  
  

    





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar