fredag 25 mars 2011

viernes 25 marzo

Jonny o Kristina åkte hem den 17 och de tog det dåliga vädret
med sig. Nu har det varit varmt o sol i en vecka. Det är nog
våren som ju infaller den 21 mars.
Kristina och jag hann med en heldag i Atlantico och även en shopping-
runda i San Fernando. Men hör och häpna alla pengar låg kvar i plånboken
då vi kom hem. Trots det var det två trevliga dagar med ögonshopping.

Besökte en tysk restaurang i centrum tillsammans med dem. Där var mycket
god och prisvärd mat. Båda behärskar tyska och har många tyska vänner.
Jag åt och de prata.
"Saknar Jonnys, jag lägger ut" så jag har gjort ett polbreak på en vecka.
Promenerat i vattenbrynet bort mot Mas Palomas och satt mig i sanden och
bara njutit samt tittat på folk ätit min banan och apelsin. Inte dumt det heller.

Har besökt kyrkan här i San Agustin, tisdagar våfflor. Kom i samspråk med
en kvinna och man i min egen ålder ungefär. De hade en ledarhund med sig
(den prata jag inte med) Kvinnan hade varit synskadad och blind sedan 24 års
ålder och aldrig sett sin make. Jag brukar möta en man med blindkäpp när jag
är ute på mina promenader. Det var en bekant till dem som bor med sin fru på
Carolinas (ett fint lgh hotell) i stort sett hela året.

Besökte kyrkan i Playa Ingles i torsdags, ärtsoppa och våfflor. Der är mycket
trevlig och omtänksam personal där. Anmälde mig till en bergsvandring på
måndg. På fråga om det var mycket uppför, så var det nog inte så för här var det
viktigt att knäna var bra. Så det är nog nedför som gäller.
De åker i minibuss på vägar från Arginegin upp mot Soria. Tydligen går
inga guidade turistbussar den vägen.

Var på poparty i lördags. Det var mycket, mycket trevligt. Tapas gott i gott gott.
Det medförde att jag blev inbjuden på bridgeafton. Av bridgen förstod jag ej så
mycket, men trevligt var det. Så nu blir det till att ta en bridgekurs vid hemkomst.
Evas bridgekompis möter jag på mina morgonpromenader. Då hon tar en tur och ett
dopp i havet (måste vara kallt) men hon är nog van då hon har sin bosad på Monte
Rojo.  

Ikväll får flygledarna inte en lugn stund. Skulle kunna sköta de hela från min balkong.
Helt fasinerande. När det ena planet försvinner, dyker nästa upp. Måste komma flera
hundra. Vilken industri! Jag undrar om damerna i kassorna på Spar och Vivo är med-
vetna om hur de kan ha ett arbete???? Tur att damerana i den "lillla" affären är medvetna
om varför de har ett arbete. Går ofta dit för där är de mycket, mycket trevliga.

Har haft besök i trädet utanför min balkong av en för mig mycket vacker och annorlunda
fågel en spansk Apupu och på svenska härfågel. Mycket vacker. Har aldrig sett en Apupu-
Härfågel förr.

En del som jag lärde känna i höstas har nu återkommit på våren och det känns jätteroligt.
"flyttfåglar!" Bl .a Katja och Leif  mfl.
Snart ska jag också bli en flyttfågel (till Sverige) i sommar. Sedan tror jag att det är bäst
att flytta till varmare breddgrader när hösten kommer.
Men ikväll flyttar jag till sängen inte dumt det heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar