lördag 15 oktober 2011

Sabado 15 octubre

Varmt och mera varmt. 21 grader på morgonpromenaden vid 08.30 och 32 grader
vid kvällspromenaden vid 18.02. Tur jag har fästman som kan fläkta mig.

Det är mycket som jag förundras över här, en del är som hemma, annat inte.
Myggen finns just nu (men syns ej) kanske knott? Kliar gör det, men botmedel
finns på Spar i centrum.
 En kväll var himlen full av svalor, förvånade blev vi
Berit, Sverker och jag. Hörde sedan att de hade pratat om detta på tv:n, så för-
modligen var det ovanligt. På tv:n hade de sagt att det inte var någon fara för
människorna. De skulle inte picka på dem, utan det gick bra att bada som vanligt.
Undrar om de kom från Sverige. Ja, vem vet?
La cucaracha visar sig också då och då, men de har som katten nio liv.
Berit o jag har en alldeles "egen katt" efter vår promenadväg på morgonen. Den
hälsar så fint på oss.
Från katt till hund, fy katten o vara hundvalp och ligga i en bur i djuraffären i Atlantico
Två små valpar jättesöta i varsinn liten bur. Priset var 650 euro/st. Där fanns ju även
andra djur bl.a små fåglar med de mest fina färger, såg ut som målade porslinsfåglar
har aldrig sett något liknande. Från Atlantico till Playa Ingles där var en jättestor papegoja
men den sa inte mycket..........
Från djurlivet till växtlivet som ständigt fascinerar mig. Kliver av bussen vid Atlantico
och Berit o Sverker gör mig uppmärksam på att där är ett träd med rosepeppar. Och det
har jag tagit med från Sverige, så dumt här har jag kunnat plockat stora klasar.

Från djur och natur. Här finns även livs levande clowner, men jag har inhandlat en på
loppis i Farao 2 Rastro, den pryder min soffa nu och gör inte mycket väsen av sig. Även
en fjäril och den sitter där den sitter i min rumsgardin. Den levande clownen var i Playa
Ingles till nöje för oss och alla andra som befann sig där.

Vi har även haft en helgdag den 12 oktober. Då var det "el pilar" som är polisens
speciella skyddsfigur. Jag trodde  det var en pelare man firade, men det är namnet
på någon person.

Ja, vad väntar runt nästa hörna, eller nästa dag måntro......... Det är helt underbart att
sitta här och klockan är canarisk tid 21.30,  i nattlinnet. Ja kan man ha det bättre så
säg.  Och i morgon är det söndag, den dagen har vi ledigt Berit och jag, Vi kan ju
inte gå upp kl 07.00 varje morgon. Så nu ska jag sussa på "örat".      

         

1 kommentar: