tisdag 4 januari 2011

Martes 4 enero 2011

Gott Nytt År.
Året 4 dagar gammalt och början på något nytt????
Har besökt Porto Rico idag tillsammans med Ulla min nya kompis.
Ulla shoppa loss och på henne blev det ingen vinst för butiksägarna det vill jag lova.
Själv köpte jag en almanacka för att hålla reda på dagarna och för att vara vacker
om kvällarna blev det "eye cream". För att tala om vackra ögon så hade jag Norma
hos mig en dag. Ögonbrynen solblekta och buskiga, fick dem plockade och färgade
till ett pris av 8 euro, 1 timme tog det hela och det blev jättebra. Skönt att Norma finns
på området som kan fixa skavankerna.
Julafton var fin. Stjärnklart, varmt och pricken över i Stilla Natt på spanska på tvn.
Julmaten bestod av bakelser!!!! Ja någonting ska man ju äta.
Juldagen tog en promenad till Mas Palomas. En helt underbar dag, lagom varmt ingen
blåst. Men vid Mas Palomas hade det blivit en mindre bäck eller å som man måste
gå igenom, på vägen dit var det inga problem. På vägen hem hade den dock blivit
både djupare och stridare. Första försöket fick jag vända för då kom det en alltför stor
våg. Andra försökt lyckades jag ta mig över. Jag hade ju kunnat vänt och tagit bussen.
Värre för de som kom från andra hållet för då är det attans så långt till bussen.
Vid Mas Palomas finns som en insjö som alltid har funnits där, mycket mystiskt, men
den kokar av fisk. Där gjorde jag bekantskap med en sjöfågel som jag aldrig sett förr
helt svart förutom näbb och "näsa" som var helt vitt. Denna fågel heter "Gabiota" enligt
min spanska källa. Inte ens "spanska källan" vet varför denna insjö finns den har alltid
funnits där. Om  man  då betänker att hela Mas Palomas var tomatodlingar förr innan
turismen kom.
Då vädret har varit mycket sol ingen blåst så har jag som jag lovar Kristina och Jonny
hållt solstolarna vid poolen varma en hel del. Så fortsätter vädret så här då är det riskt
för att de bränns upp tills de är här igen.
Nyårs
afton började med besök och bakelser jag tror till halva Flamboyan, (men jag behöll
allihop) Sedan fest vid poolbaren. Mycket god mat och div skojs att sätta på sig och
att blåsa i. "Snabbköpskassörskan" var där och sjöng och spelade en mycket bra man.
Ulla och jag gick upp på min balkong och skåla in nya året och åt de 12 vindruvorna som
man gör här och önskar något för varje vindruva. Det var ett maffigt fyrverkeri att beskåda.
Något som gjorde mig väldigt glad var en julklapp som dock kom vid nyår. Fotoalbum på
lilla Otto som jag så gärna skulle vilja krama om och busa lite med. Jag hoppas vi ses snart
här eller i Sverige.

Även detta år har jag gått mina tidiga mogonpromenader(saknar Berit) och gått på gymet.
Så har jag konstaterat i år att jag börjar nog bli lite kanarisk för när temperaturen är under
20 grader då åker tröjan på för jag frysr. Hur ska detta sluta??????



  
 


       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar