tisdag 18 januari 2011

Martes 18 enero

Idag kan jag fira 4 månader på GC. Tiden går alltför fort och jag trivs
bara bättre och bättre. Tänk att var dag skiner solen och det är varmt
och skönt.
Igår var det väldigt varmt. Det heter calima hörde jag på tvn igår. Även
idag på morgonen var det lite calima, men nu har det börjat blåsa och
jag tror caliman är över.
Nu är Ulla i Hudiksvall lämnade GC i lördags. Vi hade några trevliga
veckor.
När rean började här, 7/1, åkte vi till Vecindario och besökte Atlantico. Där
var väldigt mycket folk och köer till kassorna. Jag lyckades hitta ett par
svarta jeans (som jag letat en längre tid) till halva priset och ingen kö till
den kassan. Innan vi for hem blev det en hamburgare på Mac Donalds,
så nu har jag prövat det också.
Lördagen for vi till Mas Palomas för syna rean där. Där finns ju alla de
fina märkesbutikerna. Ulla handla lite smycken på Fynd Gruvan.

Vi tog ytterligare en dag i Mas Palomas. Gjorde bekantskap med en mycket
ful fågel, enligt Ulla finns den i Sverige och hon kallade den  "Mysk"anka. Den
hade rött, fjälligt huvud, annars anka. Den simmade i den "mystiska sjön".

Ulla bjöd på mat på Anitas och Pepes några dagar innan hon for hem. Där är
alltid lika trevligt och god mat.
På söndagen var "Snabbköpskassörskan" där så jag intog kvällsmaten där
tillsammans med många andra. Det var långbord dukade, som ett 50-årskalas
som någon uttryckte det. Men även det var en trevligt kväll. Där var Hallsta-bor
och Västeråsare. Själv satt jag bredvid Göteborgare.
Jag börjar se ut som jag har halm på huvudet i stället för hår. Torrt och samma
färg som halm. Så idag har jag gjort en inpackning och vilat håret från solen.
Även håret på ben och armar växer. Jag göder det med något som heter "Aceite
de Almedras Dulces" köpt på Farmacia. Mycket bra mot torr hud och även för
växligheten (mindre bra) Kommer nog hem med skägg också.

Inget spring i bena idag. 

Ser fram mot morgondagen då kommer Norma och jag får fotvård. Det behövs
efter allt travande. 


  

1 kommentar:

  1. Intressant att du säger du trivs bättre och bättre. Vi var 6 veckor och trivdes bättre och bättre mot året innan då vi "bara" var 4 veckor.
    "Vi flytt".

    SvaraRadera